dave haynieDave Haynie je americký elektrotechnický inženýr, který byl hlavním inženýrem společnosti Commodore International.

Ve společnosti Commodore International začal pracovat jako inženýr v roce 1983, pod vedením Bila Herda. Jeho prvním projektem byla pomoc s dokončením systémů TED (Text Editing Device) zahrnujících počítače Plus/4, C16 a další. Po dokončení vývoje počítače Commodore 128 však Bil Herd ze společnosti odešel a Dave Haynie byl povýšen na hlavního inženýra v low-end skupině (což byla skupina zabývající se vývojem levných zařízení).

Následně potom, co společnost Commodore koupila firmu Amiga, se Dave Haynie stal hlavním inženýrem rozšiřitelného počítače Amiga 2000. Později se společně s Bobem Wellandem podílel na vývoji procesorového modulu A2620, který o rok později nahradil navazující procesorový modul A2630. Ty byly dodávány ve variantách A2500/20 (1989) a A2500/30 (1989) počítače Amiga 2000.

V roce 1989 začal navrhovat architekturu rozšiřující sběrnice Zorro III. V roce 1990 pak spolu s Gregem Berlinem, Hedley Davisem, Jeffem Boyerem a Scottem Hoodem vytvořili Amigu 3000.

Po dokončení vývoje Amigy 3000 byl přeřazen k pokročilým projektům, kde společně s Bobem Raiblem pracoval na systému "AA" (dříve Pandora), prvním počítači společnosti Commodore schopným zobrazit až 16.777.216 barev. To vedlo až k prototypu počítače A3000+ a nakonec až k počítačům Amiga 4000 a Amiga 1200.

Pracoval také na systému určenému pro čipovou sadu AAA (Advanced Amiga Architecture), velmi inovativní 64-bitovou grafickou čipovou sadu, která se začala vyvíjet v roce 1993. Pro tu dokonce definoval novou systémovou architekturu, projekt Acutiator.

Většina projektů ve společnosti Commodore byla nakonec ukončena koncem roku 1993, kvůli finančním problémům společnosti. Dave Haynie nakonec odešel ze společnosti Commodore až v červnu 1994, více než měsíc po bankrotu společnosti do společnosti Scala, Inc. jako vedoucí inženýr. Zde měl odpovědnost za návrh a implementaci jazyka pro definici objektů a kompilátoru/databáze pro MMOS (Multi-Media Operating System) Scala.

V letech 1996 až 2001 pracoval jako u společnosti kde měl na starost návrh a vývoj digitálních řídicích systémů pro R/C a robotiku společnosti Nomadio, které pokrývaly jak spotřebitelské, tak průmyslové/vojenské řídicí aplikace. To zahrnovalo 16-bitové i 32-bitové mikrokontrolní systémy, úzkopásmové a agilní širokopásmové RF.

Společnost Nomadio však v říjnu 2011 opustila obchod s hardwarem a změnilo se na společnost Connectify.me, která se specializuje na unikátní software pro síťové aplikace. U této firmy však působil jako "všeuměl". Zde tvořil grafiku pro firemní webové stránky a vytvořil několik animací, videí a vlastní hudbu pro marketingové aktivity. Podílel se také na vytvoření funkčního oddělení technické podpory a zajištění dalších produktů. V návaznosti na to vyvinul systém "customer intelligence", webový server založený na platformě LAMP a připojení k veškerému nasazenému softwaru, který shromažďoval údaje o výkonu a případných problémech, jež zákazníci zaznamenali za běhu.

Jeho zatím posledním zaměstnáním je pozice staršího hardwarového vývojáře u firmy Rajan Corporation, kde začal pracovat v červenci 2012 a kde pracuje dodnes. Zde má na starost vedení vývoje sofistikovaného vlastního RF a výpočetního hardwaru pro pokročilé digitální rádiové systémy společnosti.

V roce 1994 pak natočil dvouhodinový film o posledních dnech společnosti Commodore z pohledu inženýra z West Chesteru, který vydal sám na DVD pod názvem The Deathbed Vigil and other tales of digital angst. Někdy na něj snad dokončím i české titulky, které už mám celkem dlouho rozpracované.

dead vigil

Přidat komentář

Rozšíření Amig podle typu

Chart

  • 01 Running
  • 02 Strength Training
  • 03 Cycling
  • 04 Skating
  • 05 Swimming