rj micalRobert J. Mical narozený 26. ledna 1956, je americký počítačový programátor a hardwarový designér, který pracoval a stále pracuje především v oblasti videoher. Je známý především tím, že v roce 1985 vytvořil uživatelské rozhraní Intuition pro osobní počítač Amiga od společnosti Commodore, podílel se na návrhu hardwaru Amigy a společně s Davem Needlem navrhl barevný kapesní počítač Atari Lynx (1989) a herní konzoli 3DO Interactive Multiplayer (1993).

Pracoval také na arkádových hrách ve společnosti Williams Electronics, byl hlavním architektem mobilního herního enginu Fathammer a v letech 2005 až 2011 působil ve společnosti Sony Computer Entertainment jako vedoucí manažer produktové řady PlayStation. V roce 2012 byl najat společností Google.

Životopis

Robert J. Mical absolvoval v roce 1979 Illinoiskou univerzitu s dvojím diplomem z informatiky a angličtiny a vedlejším diplomem z filozofie.

V letech 1983 až 1984 pracoval jako softwarový inženýr ve společnosti Williams Electronics, která vyráběla arkádové videohry a pinball. Pracoval také na speciálních efektech pro hru Sinistar (1983) a koordinoval závodní projekt Star Rider LaserDisc.

V letech 1984 až 1986 pracoval pro společnost Amiga Corporation a poté i pro Commodore International na vývoji počítače Amiga 1000 a pozdějších modelů. Vytvořil různé vývojové nástroje a software pro animační systém. Vyvinul Intuition, systémový software pro uživatelské rozhraní Amigy.

V letech 1987 až 1989 byl viceprezidentem pro herní technologie ve společnosti Epyx, kde se spojil se dvěma bývalými zaměstnanci společnosti Amiga, kterými byli Dave Needle a Dave Morse. Podílel se na vývoji první barevné kapesní konzole s interním názvem "Handy". Byl spolukonstruktérem hardwaru a sestavil knihovny pro běh, ladicí program, výtvarné a zvukové nástroje a emulátor. Systém koupila společnost Atari Corporation a v roce 1989 jej uvedla na trh jako Atari Lynx. Podílel se na návrhu her Blue Lightning a Electrocop, které byly uvedeny na trh.

V roce 1990 pak spoluzaložil společnost New Technologies Group (NTG), která byla založena za účelem vytvoření nového herního systému a opět spolupracovala s firmami Needle a Morse. Mical se podílel na návrhu hardwaru a vedl tvorbu multitaskingového operačního systému nazvaného Portfolio. Společnost se později spojila se společností The 3DO Company a jejich technologie se stala základem 32-bitové konzole 3DO Interactive Multiplayer.

V letech 1996 až 2005 pracoval na mobilních a online projektech. V letech 1996 a 1997 se pak podílel na vytvoření společné společnosti, když se připojil k firmě Prolific a založil společnost Glassworks, která vyvíjela online hry. V letech 1998 a 1999 působil jako konzultant společnosti Rjave. V letech 2000 a 2001 byl viceprezidentem pro software ve společnosti Red Jade, která vyvíjela kapesní konzoli. V letech 2001 a 2002 byl hlavním architektem společnosti Fathammer, která poskytovala vývoj softwaru a runtime technologie pro tvorbu 3D her na mobilních telefonech. V letech 2003 a 2004 byl viceprezidentem pro software ve společnosti Global VR, která vytvářela arkádové verze domácích her.

V letech 2005 až 2011 pracoval ve společnosti Sony Computer Entertainment na vývojářských nástrojích pro PlayStation 3 a PlayStation Vita. Od roku 2011 pracoval na softwarových hrách a vynálezech ve své vlastní společnosti Arjinx. V roce 2012 byl přijat na pozici ředitele pro hry ve společnosti Google.

Přidat komentář

Rozšíření Amig podle typu

Chart

  • 01 Running
  • 02 Strength Training
  • 03 Cycling
  • 04 Skating
  • 05 Swimming